Zamieszczone przez Crk64
Octavia I: 1.8T vs 1.9TDI hałas we wnętrzu
Zwiń
X
-
Octavia I: 1.8T vs 1.9TDI hałas we wnętrzu
Witam, rozważam zakup Octavii I z roku 2002-2003 w silniku: 1.8T lub 1.9TDI w wersji L&K.
Zależy mi na tym, żeby było cicho we wnętrzu. Prosze o opinie osób, które mają porównanie - w której z tych wersji silnikowych wnętrze będzie lepiej wyciszone?
Autem będę na codzień dojeżdżał do pracy, a w weekendy w długie (300-350km w jedną stronę) trasy. Ponieważ w mieście zazwyczaj jest głośno - bardziej zależy mi na aucie cichym podczas trasy...
Przyznam, że z dieselami nie mam za bardzo styczności i z chęci zagazowania wolał bym wersję 1.8T - jednak duże znaczenie ma właście wyciszenie.
Proszę o opinie.
PozdrawiamFrajda z bezpiecznej jazdy - bezcenne.
-
-
Farin, miałem octavie classic ze starym dieslem a teraz mam elegance z dieslem na pompkach i jest różnica duża. Generalnie po octavii się mega wyciszenia nie spodziewaj - jeżeli chcesz to osiągnąć to raczej zostaje twórczość i wkład własny.VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
Jeżeli post okazał się pomocny kliknij
Komentarz
-
-
Farin, Przy pokonywaniu większej ilości km tak jak piszesz to pomyśl o TDI + do tego jakieś wygłuszenie we własnym zakresie. Ja mam ASV w L&K (link w podpisie) i za cicho to nie jest, zwłaszcza w kombi gdzie przestrzeń bagażowa jest otwarta.Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299
_______
Piotr
Komentarz
-
-
Jak myślisz o większych trasach, to bierz 1,8T + LPG, żaden diesel nie będzie tak ekonomiczny przy możliwościach auta, mówię o mocy.
Ja od marca tego roku przejechałem 50 000 km i to na LPG. Wygłuszenie przy prędkościach do 150 jest ok, ale cisnąc autostradą 200- 240 po 2-3 godz huk w aucie daje popalić.
Komentarz
-
-
Albo 1.8 jest bardzo głośny, albo tdi bardzo cichy - tyle można na razie wywnioskować
z doświadczenia mojego, to jak chcesz mieć cicho, to musisz mieć 6 biegów (w trasie oczywiście), ale i tak powinno być ciszej w benzyniaku. Tak więc wybór to albo 1.8 t albo 1.9 tdi 130Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
08' O2 Elegance Combi BKC
11' O2 fl Elegance Combi CDAA
99' O1 SLX Combi AHF
Komentarz
-
-
Przy takich prędkościach do głośność w aucie będzie bardzo podobna.Zamieszczone przez majuDJPomyśl lepiej nad Golfem IV Highline 1.8T lub Borą, są lepiej wyciszone od Octavii.
Jeśli zależy Ci na ciszy to poszukaj coś pokroju Passata B5FL, Audi A4 B5 lub najlepiej Audi A6 C5 z 1.8T
Komentarz
-
-
Octavia L&K + koszt wygłuszenia = VW Golf/Bora IV Highline lub nawet jakiś Passat 5BFL
Moja liftback O1 L&K 1.9TDI AHF 110KM z 2001r waży 1350kg
Bora sedan 1.8T 150Km waży 1298kg
Bora sedan 1.9TDI 110km waży 1265kg
Więc nie wiem skąd takie info jakoby VW Bora/Golf IV ważyły więcej niż ociężała Octavia.
Nawet mój eks Audi A4 B5 Avant 1.9TDI AHU 90KM ważyło 1260kg
[ Dodano: Wto 18 Lis, 14 13:44 ]
Ja teraz chętnie bym się z kimś zamienił na Audi A6 C5 z mojej O1 L&K 1.9TDI bo powyżej 100km/h robi się głośno. Głośność podnosi w L&K szyberdach, który jak dla mnie jest całkowicie zbyteczny i podnosi tylko hałas i koszty serwisowania (czyszczenie itp itd).
Hamuje mnie tylko, że moja O1 L&K ma pewny przebieg 301tys km, mam w niej nowy alternator, regenerowane turbo, wymieniony rozrząd, tarcze /klocki, zaciski, wymieniona UPG, nowe żarówki ksenon itp itd a tak przy zamianie nie wiadomo na co się trafi.
A mam to samo co kolega autor tego tematu. Od poniedziałku do piątku jeżdżę w jedną stronę do pracy z Warszawy Bielany do Łaz 33km, a w weekendy czasem i trasa 300km w jedna stronę.
Komentarz
-
-
Nie ma co się bawić moim zdaniem w wygłuszenia. Bo to pierwsze trzeba samemu zrobić lub komuś dać do zrobienia, a nikt tego za darmo nie zrobi.
Od razu kupować Vw Passat b5FL 1.9TDI AVF 131KM lub 1.8T 150KM + LPG
lub
Audi A6 C5 z tymi samymi silnikami
[ Dodano: Wto 18 Lis, 14 15:45 ]
Farin, Widzę jesteś z Wawy, wpadnij to Cię przewiozę O1 L&K 1.9TDI AHF 110KM i zobaczysz sobie hałas jaki jest przy jeździe S8 i później S2 do Raszyna
Komentarz
-
-
hałas opływu powietrza....to taki sam będzie w obu wypadkach, niezależnie czy bena czy diesel.
Autor chce mniejszy hałas do prędkości 160 i obr 4000. Powiem tak....najlepsza opcja na trasę w OI to 1.9 tdi 130 koni 6 biegówka. Też miałem przyjemność porównać z 1.8 t kolegi. Z jednej prostej przyczyny - skrzynia 6 biegowa. Przy 150 mk/h to napewno w benzynie bedzie już powyżej 4000 rpm na blacie (mnie już obroty denerwowały w 1.8t przy 140 km/h, a wtedy latałem swoją OI 130 właśnie). w takim dieslu 130 ps (ze skrzynią 6) masz 2750 rpm przy 150 km/h - wiem bo sam miałem to auto. I mimo, że z natury diesel bardziej klepie i ma inną charakterystykę obrotową, to przy takiej prędkości głośniej według mnie słychać obroty benzyny....bo wyciszenia OI nie ma za dobrego. Chyba, że autor chce jeździć do 120-130 km/h w trasie, to 1.8t można brać pod uwagę. :wink: Co kto lubi, na miasto i trasy do 120-130 1.8t, a na autostrady/dwupasmówki to zostaje tylko 1.9 tdi 130 6 gang :P
Komentarz
-
-
Northeusz, ja odczuwałem zdecydowanie większy hałas od silnika niż w dieslu przy wyższych prędkościach - obroty, w tym 1.8t kolegi na dwupasmówce...Pewnie masz rację, bo masz taki pojazd, ale wiele na pewno się nie pomyliłem, i jest to już bardzo blisko 4000 rpm, bo przy 120 masz już ponad 3000 rpm przecież.... Więc naprawdę mocno się dziwie, że nie będzie ciut ponad 4000 przy 150 km/h. Za wiele na pewno się nie pomyliłem....Może będzie ciut poniżej, albo samo 4000. W dieslu 6 gang masz ponad 1000 mniej przy tej samej prędkości. :P
Komentarz
-
-
Farin, jeśli chcesz to zerknij na naszą giełdę. Pojawiło się ogłoszenie O1 elegance 1.9TDI 130KM.
[ Dodano: Wto 18 Lis, 14 22:36 ]
sew1981, masz rację co do głośności, bo silnik słychać, ale czy dokuczliwie to już subiektywne odczucie . Natomiast co do obrotów u mnie wygląda to następująco (z tolerancją +- 100 obr/min): 120 = 3000 obr, 130 = 3250, 140 = 3500, ale dla pewności sprawdzę w najbliższym czasie . Diesel na pewno będzie miał mniej m.in. właśnie o 6 biegową skrzynię.
PS. I właśnie m.in. o komfort podczas wyższych prędkości cały czas chodzi mi TSI po głowiePozdrawiam
Northeusz
Komentarz
-
-
majuDJ, znalazłem takie dane:
Seat Leon TDI (110KM)
Hałas wewnątrz:
50km/h (3-bieg) 64db
100km/h (4-bieg) 68db
130km/h (5-bieg) 71db
źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...-9-tdi-110-km/
Golf IV 1.8T (150KM)
Hałas wewnątrz:
50km/h (3-bieg) 59db
100km/h (4-bieg) 69db
130km/h (5-bieg) 73db
źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...0v-gti-150-km/
Passat B5 1.8b (125KM)
50km/h (3-bieg) 61db
100km/h (4-bieg) 68db
130km/h (5-bieg) 71db
źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...at-1-8-125-km/
Niestety nie ma Octavii I gen. Ale jak widać przy prędkościach rzędu 100km/h głośność w aucie jest podobna czy to w dieslu czy benzin. Moim zdaniem wygłuszenie ma sens, wygłuszając drzwi zyskuje się ciszę w aucie oraz audio lepiej zagra.
Komentarz
-
-
jeździłem 2.0 kombi i hatchback, 1.9 110 km hatchback i kombi i teraz mam 1.8T 180 KM kombi
oto moje stwierdzenia:
- najgłośniejsza w prędkościach autostradowych - 2.0
- różnicy pomiędzy 1.9 a 1.8 - praktycznie żadna
- hatchback cichszy od kombi
- niestety w octach I wyciszenie jest słabe i tylko wygłuszenie samemu pomoże - czy to diesel czy benzyna :P
Komentarz
-
Komentarz