Octavia I: 1.8T vs 1.9TDI hałas we wnętrzu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Farin
    Classic
    • 2018
    • 0
    • Octavia III combi (5E5)
    • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

    Octavia I: 1.8T vs 1.9TDI hałas we wnętrzu

    Zamieszczone przez Crk64
    ryjeks,
    "...Gdyby to najczęstsze słowo polskie, gdyby mama miała fi*ta to by była ojcem ...".

    Problem w tym, ze Twój sposób mógł nie zadziałać tak, jakbyś tego oczekiwał. Jeden dealer z drugim pozostają ze sobą w stałym kontakcie, by dać Ci jak najmniejszy rabat. Wiem to z autopsji.
    A o co chodzi?
  • Farin
    Classic
    • 2014
    • 2

    #2
    Octavia I: 1.8T vs 1.9TDI hałas we wnętrzu

    Witam, rozważam zakup Octavii I z roku 2002-2003 w silniku: 1.8T lub 1.9TDI w wersji L&K.

    Zależy mi na tym, żeby było cicho we wnętrzu. Prosze o opinie osób, które mają porównanie - w której z tych wersji silnikowych wnętrze będzie lepiej wyciszone?
    Autem będę na codzień dojeżdżał do pracy, a w weekendy w długie (300-350km w jedną stronę) trasy. Ponieważ w mieście zazwyczaj jest głośno - bardziej zależy mi na aucie cichym podczas trasy...

    Przyznam, że z dieselami nie mam za bardzo styczności i z chęci zagazowania wolał bym wersję 1.8T - jednak duże znaczenie ma właście wyciszenie.
    Proszę o opinie.

    Pozdrawiam
    Frajda z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Farin, miałem octavie classic ze starym dieslem a teraz mam elegance z dieslem na pompkach i jest różnica duża. Generalnie po octavii się mega wyciszenia nie spodziewaj - jeżeli chcesz to osiągnąć to raczej zostaje twórczość i wkład własny.
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • Northeusz
        RS
        • 2010
        • 1677
        • Octavia I (1U2)
        • AUM 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Farin, mam okazję porównywać swoją O1 1.8T do 1.9TDI i wg mnie 1.8T jest cichsza, diesel ma jak dla mnie dosyć charakterystyczny sound.
        Pozdrawiam
        Northeusz

        Komentarz

        • Czarna_LK
          RS
          • 2014
          • 2255
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Farin, Przy pokonywaniu większej ilości km tak jak piszesz to pomyśl o TDI + do tego jakieś wygłuszenie we własnym zakresie. Ja mam ASV w L&K (link w podpisie) i za cicho to nie jest, zwłaszcza w kombi gdzie przestrzeń bagażowa jest otwarta.
          Octavia I FL kombi, 1.9 TDI 110 KM ASV, L&K
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=80299

          _______
          Piotr

          Komentarz

          • Bartass
            Ambiente
            • 2014
            • 136

            #6
            Jak myślisz o większych trasach, to bierz 1,8T + LPG, żaden diesel nie będzie tak ekonomiczny przy możliwościach auta, mówię o mocy.
            Ja od marca tego roku przejechałem 50 000 km i to na LPG. Wygłuszenie przy prędkościach do 150 jest ok, ale cisnąc autostradą 200- 240 po 2-3 godz huk w aucie daje popalić.

            Komentarz

            • Farin
              Classic
              • 2014
              • 2

              #7
              Chodzi mi o hałas w zakresie prędkości do 160km/h i obrotach do 4000.
              Frajda z bezpiecznej jazdy - bezcenne.

              Komentarz

              • tokolosz
                Rider
                • 2010
                • 519
                • Volvo

                #8
                Albo 1.8 jest bardzo głośny, albo tdi bardzo cichy - tyle można na razie wywnioskować
                z doświadczenia mojego, to jak chcesz mieć cicho, to musisz mieć 6 biegów (w trasie oczywiście), ale i tak powinno być ciszej w benzyniaku. Tak więc wybór to albo 1.8 t albo 1.9 tdi 130
                Grand Scenic 2.0T Initiale 05'
                Służbowe: Berlingo 1.6hdi 92 Selection 15'
                Była 4 x Octavia: 04' O1 fl Elegance Combi ASV
                08' O2 Elegance Combi BKC
                11' O2 fl Elegance Combi CDAA
                99' O1 SLX Combi AHF

                Komentarz

                • majuDJ
                  Rider
                  • 2012
                  • 464

                  #9
                  Pomyśl lepiej nad Golfem IV Highline 1.8T lub Borą, są lepiej wyciszone od Octavii.
                  Jeśli zależy Ci na ciszy to poszukaj coś pokroju Passata B5FL, Audi A4 B5 lub najlepiej Audi A6 C5 z 1.8T
                  http://www.euromove.pl

                  Komentarz

                  • kornat
                    Rider
                    • 2007
                    • 578

                    #10
                    Przy takich prędkościach do głośność w aucie będzie bardzo podobna.
                    Zamieszczone przez majuDJ
                    Pomyśl lepiej nad Golfem IV Highline 1.8T lub Borą, są lepiej wyciszone od Octavii.
                    Jeśli zależy Ci na ciszy to poszukaj coś pokroju Passata B5FL, Audi A4 B5 lub najlepiej Audi A6 C5 z 1.8T
                    A jeżeli bardziej mu się podoba octavia to zawsze można ją wygłuszyć. Octa jest trochę tańsza i lżejsza niż Golf/Bora. Maskę wygłuszysz za ok. 300zł (mata butylowa + mata piankowa). Drzwi pewnie z 400zł matami butylowymi oraz podłogę robiąc samemu do 800zł

                    Komentarz

                    • majuDJ
                      Rider
                      • 2012
                      • 464

                      #11
                      Octavia L&K + koszt wygłuszenia = VW Golf/Bora IV Highline lub nawet jakiś Passat 5BFL
                      Moja liftback O1 L&K 1.9TDI AHF 110KM z 2001r waży 1350kg
                      Bora sedan 1.8T 150Km waży 1298kg
                      Bora sedan 1.9TDI 110km waży 1265kg

                      Więc nie wiem skąd takie info jakoby VW Bora/Golf IV ważyły więcej niż ociężała Octavia.

                      Nawet mój eks Audi A4 B5 Avant 1.9TDI AHU 90KM ważyło 1260kg

                      [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 13:44 ]
                      Ja teraz chętnie bym się z kimś zamienił na Audi A6 C5 z mojej O1 L&K 1.9TDI bo powyżej 100km/h robi się głośno. Głośność podnosi w L&K szyberdach, który jak dla mnie jest całkowicie zbyteczny i podnosi tylko hałas i koszty serwisowania (czyszczenie itp itd).

                      Hamuje mnie tylko, że moja O1 L&K ma pewny przebieg 301tys km, mam w niej nowy alternator, regenerowane turbo, wymieniony rozrząd, tarcze /klocki, zaciski, wymieniona UPG, nowe żarówki ksenon itp itd a tak przy zamianie nie wiadomo na co się trafi.

                      A mam to samo co kolega autor tego tematu. Od poniedziałku do piątku jeżdżę w jedną stronę do pracy z Warszawy Bielany do Łaz 33km, a w weekendy czasem i trasa 300km w jedna stronę.
                      http://www.euromove.pl

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        #12
                        - z forum VAG-podkarpacie Golf IV Variant ASZ 1450kg
                        - mój kolega Golf IV 3d totalna pustka 1.6 16V (ok. 10L paliwa) 1200kg
                        - mój Toledo 1.9TDI 110KM dobra wersja bez skóry (ok. 12L paliwa) 1290kg

                        Myślę, że dobre wygłuszenie całości nie będzie ważyło więcej jak 50kg

                        Komentarz

                        • majuDJ
                          Rider
                          • 2012
                          • 464

                          #13
                          Nie ma co się bawić moim zdaniem w wygłuszenia. Bo to pierwsze trzeba samemu zrobić lub komuś dać do zrobienia, a nikt tego za darmo nie zrobi.
                          Od razu kupować Vw Passat b5FL 1.9TDI AVF 131KM lub 1.8T 150KM + LPG
                          lub
                          Audi A6 C5 z tymi samymi silnikami

                          [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 15:45 ]
                          Farin, Widzę jesteś z Wawy, wpadnij to Cię przewiozę O1 L&K 1.9TDI AHF 110KM i zobaczysz sobie hałas jaki jest przy jeździe S8 i później S2 do Raszyna
                          http://www.euromove.pl

                          Komentarz

                          • sew1981
                            RS
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2009
                            • 10917
                            • Fiat

                            #14
                            hałas opływu powietrza....to taki sam będzie w obu wypadkach, niezależnie czy bena czy diesel.
                            Autor chce mniejszy hałas do prędkości 160 i obr 4000. Powiem tak....najlepsza opcja na trasę w OI to 1.9 tdi 130 koni 6 biegówka. Też miałem przyjemność porównać z 1.8 t kolegi. Z jednej prostej przyczyny - skrzynia 6 biegowa. Przy 150 mk/h to napewno w benzynie bedzie już powyżej 4000 rpm na blacie (mnie już obroty denerwowały w 1.8t przy 140 km/h, a wtedy latałem swoją OI 130 właśnie). w takim dieslu 130 ps (ze skrzynią 6) masz 2750 rpm przy 150 km/h - wiem bo sam miałem to auto. I mimo, że z natury diesel bardziej klepie i ma inną charakterystykę obrotową, to przy takiej prędkości głośniej według mnie słychać obroty benzyny....bo wyciszenia OI nie ma za dobrego. Chyba, że autor chce jeździć do 120-130 km/h w trasie, to 1.8t można brać pod uwagę. :wink: Co kto lubi, na miasto i trasy do 120-130 1.8t, a na autostrady/dwupasmówki to zostaje tylko 1.9 tdi 130 6 gang :P

                            Komentarz

                            • Northeusz
                              RS
                              • 2010
                              • 1677
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUM 1.8 20VT 150 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez sew1981
                              Przy 150 mk/h to napewno w benzynie bedzie już powyżej 4000 rpm
                              sew1981, otóż na pewno nie będzie , ale będzie więcej niż 6-biegowym TDI.
                              Pozdrawiam
                              Northeusz

                              Komentarz

                              • sew1981
                                RS
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2009
                                • 10917
                                • Fiat

                                #16
                                Northeusz, ja odczuwałem zdecydowanie większy hałas od silnika niż w dieslu przy wyższych prędkościach - obroty, w tym 1.8t kolegi na dwupasmówce...Pewnie masz rację, bo masz taki pojazd, ale wiele na pewno się nie pomyliłem, i jest to już bardzo blisko 4000 rpm, bo przy 120 masz już ponad 3000 rpm przecież.... Więc naprawdę mocno się dziwie, że nie będzie ciut ponad 4000 przy 150 km/h. Za wiele na pewno się nie pomyliłem....Może będzie ciut poniżej, albo samo 4000. W dieslu 6 gang masz ponad 1000 mniej przy tej samej prędkości. :P

                                Komentarz

                                • Northeusz
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1677
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                  #17
                                  Farin, jeśli chcesz to zerknij na naszą giełdę. Pojawiło się ogłoszenie O1 elegance 1.9TDI 130KM.

                                  [ Dodano: Wto 18 Lis, 14 22:36 ]
                                  sew1981, masz rację co do głośności, bo silnik słychać, ale czy dokuczliwie to już subiektywne odczucie . Natomiast co do obrotów u mnie wygląda to następująco (z tolerancją +- 100 obr/min): 120 = 3000 obr, 130 = 3250, 140 = 3500, ale dla pewności sprawdzę w najbliższym czasie . Diesel na pewno będzie miał mniej m.in. właśnie o 6 biegową skrzynię.
                                  PS. I właśnie m.in. o komfort podczas wyższych prędkości cały czas chodzi mi TSI po głowie
                                  Pozdrawiam
                                  Northeusz

                                  Komentarz

                                  • kornat
                                    Rider
                                    • 2007
                                    • 578

                                    #18
                                    majuDJ, znalazłem takie dane:
                                    Seat Leon TDI (110KM)
                                    Hałas wewnątrz:
                                    50km/h (3-bieg) 64db
                                    100km/h (4-bieg) 68db
                                    130km/h (5-bieg) 71db
                                    źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...-9-tdi-110-km/

                                    Golf IV 1.8T (150KM)
                                    Hałas wewnątrz:
                                    50km/h (3-bieg) 59db
                                    100km/h (4-bieg) 69db
                                    130km/h (5-bieg) 73db
                                    źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...0v-gti-150-km/

                                    Passat B5 1.8b (125KM)
                                    50km/h (3-bieg) 61db
                                    100km/h (4-bieg) 68db
                                    130km/h (5-bieg) 71db
                                    źródło: http://www.danetechniczne.com.pl/tes...at-1-8-125-km/

                                    Niestety nie ma Octavii I gen. Ale jak widać przy prędkościach rzędu 100km/h głośność w aucie jest podobna czy to w dieslu czy benzin. Moim zdaniem wygłuszenie ma sens, wygłuszając drzwi zyskuje się ciszę w aucie oraz audio lepiej zagra.

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      kornat, no tak...niby golf i leon inne trochę auta...ale 3 db przy 130 km/h różnicy przy skrznyni 5 b w tdi, przy 6b może być tylko lepiej :P
                                      Miałem właśnie na myśli prędkości <130, w tdi będzie ciszej.... :wink:

                                      Komentarz

                                      • koper009
                                        Rider
                                        • 2013
                                        • 282

                                        #20
                                        jeździłem 2.0 kombi i hatchback, 1.9 110 km hatchback i kombi i teraz mam 1.8T 180 KM kombi
                                        oto moje stwierdzenia:
                                        - najgłośniejsza w prędkościach autostradowych - 2.0
                                        - różnicy pomiędzy 1.9 a 1.8 - praktycznie żadna
                                        - hatchback cichszy od kombi
                                        - niestety w octach I wyciszenie jest słabe i tylko wygłuszenie samemu pomoże - czy to diesel czy benzyna :P
                                        180 powodów do uśmiechu - RS Batman

                                        Komentarz

                                        Pracuję...